کتاب راهنمای تجربه گردشگری راتلج (Routledge Handbook of the Tourist Experience)

نویسنده: ریچارد شارپلی ( Richard Sharpley)

ناشر: راتلج

سال نشر: 2021

تعداد صفحات: 663

زبان: انگلیسی

معرفی کتاب: کتابچه راهنمای تجربه توریستی روتلج ترکیبی جامع از تحقیقات معاصر در مورد تجربه توریستی را ارائه می دهد. این دیدگاه‌های چند رشته‌ای از دانشمندان برجسته گردشگری را برای کشف رفتارها و انگیزه‌های توریستی نوظهور گرد هم می‌آورد. این کتاب راهنما بحث‌های به‌روز و انتقادی درباره موضوعات و موضوعات تثبیت‌شده و نوظهور مرتبط با تجربه توریستی را از دیدگاهی عمدتاً اجتماعی-فرهنگی ارائه می‌کند. این مقاله با مقدمه ای مفصل آغاز می شود که چارچوب مورد استفاده برای بررسی پارامترهای پویا تجربه گردشگری را مشخص می کند. فصل‌هایی که در پنج بخش موضوعی سازمان‌دهی شده‌اند، به دنبال ایجاد و افزایش دانش و درک اهمیت و معنای عناصر متنوع تجربه گردشگری هستند.

بخش 1 تجربه گردشگری را از طریق کاوش در موضوعات متعارف مانند گردشگری به عنوان تجربه اصیل و معنوی و همچنین موضوعات نوظهور مانند گردشگری به عنوان یک تجربه تجسم یافته مفهوم سازی و درک می کند.

بخش 2 تقاضاها و انگیزه های توریستی جدید و در حال توسعه و علاقه فزاینده به حرفه سفر را بررسی می کند.

بخش 3 اهمیت، انگیزه ها، شیوه ها و تجربیات انواع مختلف گردشگران و نقش آنها مانند گردشگر به عنوان عکاس را در نظر می گیرد.

بخش 4 ارتباط «مکان» با تجربه گردشگری را با بررسی رابطه بین گردشگری و مکان مورد بحث قرار می دهد. بخش آخر، بخش 5، نقش گردشگر را در ایجاد تجربیات خود از طریق مضامینی مانند «تحولات در نقش توریستی» از گیرنده منفعل تجربیات به هم‌آفریننده تجربیات، و «واسطه‌های بیرونی در ایجاد تجارب توریستی» بررسی می‌کند.

این کتاب اولین کتابی است که شکاف قابل توجهی را در ادبیات گردشگری پر می کند و بینش های انتقادی را در مورد عناصر متنوع تجربه گردشگری امروز در یک جلد جمع آوری می کند. برای دانشگاهیان و دانشجویان در زمینه‌های گردشگری، مدیریت مهمان‌نوازی، جغرافیا، بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده مورد توجه کلیدی خواهد بود.

آدرس دانلود متن کامل کتاب:
http://library.lol/main/F08A5278BFBB123941BB217A41B4004B

کاری از:

تحریریه پایگاه اطلاع‌رسانی دامون‌باغ

آدرس کوتاه دامونباغ: «رنگریزکلا» یا «rangriz kola»:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi