کتاب: «گردشگری ماجراجویانه: اثرات زیست‌محیطی و مدیریت» (Adventure Tourism: Environmental Impacts and Management)

عنوان دیگر: گردشگری ماجراجویی

نویسندگان: دیوید هادارت، تیم استات

ناشر: انتشارات بین المللی اسپرینگر؛ پالگریو مک میلان

سال انتشار: 2020

تعداد صفحات: 496

زبان: انگلیسی

معرفی کتاب: این کتاب درسی یک مرور کلی از اثرات زیست محیطی انواع مختلف گردشگری ماجراجویی و نحوه مدیریت بهترین آنها را ارائه می دهد.

این جلد از کتاب درسی قبلی نویسندگان یعنی “تفریح ​​در فضای باز: اثرات و مدیریت محیطی”

«‘Outdoor Recreation: Environmental Impacts and Management’ »

پیروی می کند و هدف توسعه درک عمیق تر از چگونگی تأثیر تعداد گردشگران بر محیط و ارائه راه حل های عملی برای این مشکلات را ادامه می دهد.

با ترکیب تجربیات و تحقیقات دست اول خود با ادبیات گسترده، چندین مقصد محبوب گردشگری ماجراجویی از سراسر جهان از جمله قطب شمال، هیمالیا، آفریقا، استرالیا و اسکاتلند را به عنوان مطالعات موردی مرور می‌کند.

فصل‌ها چالش‌های خاصی را که هر منطقه با آن مواجه است را پوشش می‌دهد: از جمله تأثیرات بر حیوانات و پرندگان. گسترش گونه های گیاهی مهاجم و بیماری ها؛ اثرات دنباله روی پوشش گیاهی؛ تأثیرات بر مکان‌های زمین‌شناسی، تاریخی و باستان‌شناسی و مسائل آلودگی و زباله.

بحث و ارزیابی اقدامات مدیریتی ممکن برای به حداقل رساندن این اثرات و چگونگی تنظیم گردشگران تفریحی در فضای باز هر فصل را به پایان می‌رساند.

این کتاب درسی کاربردی و جذاب برای دانشجویان و دانش پژوهان گردشگری ماجراجویی و تفریحات در فضای باز و همچنین پزشکان و مدیران شاغل در این زمینه ارزشمند خواهد بود.

آدرس دانلود متن کامل کتاب:

http://library.lol/main/B94869B5EF78013C16E19501D4BD90EC

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi