درياچه كامي كلا (Kami Kola Dam) در روستای کامی کلا بخش بندپی غربی شهرستان بابل استان مازندران

دریاچه کامی کلا در بخش بندپی غربی و در اطراف رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد و از جاهای دیدنی شهرستان بابل به شمار می‌آید. کسانی که اهل شمال‌اند یا بابل را دیده و گشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند بندپی دیدنی‌های فراوانی دارد.

این دریاچه با چشم‌انداز زیبایی از کوه و جنگل، دارای طبیعتی فوق‌العاده می‌باشد. دریاچه کامی کلا فصلی است و در مرداد عموما خشک می‌شود. در سایر فصل‌ها به‌خصوص بهار با وجود آب و مناظر دیدنی، گردشگران زیادی به سمت این دریاچه روانه می‌شوند.

بافت این منطقه کاملا روستایی بوده و عمده فعالیت مردم آن کشاورزی و دامداری سنتی می‌باشد. این بخش از طریق جاده شهید صالحی به شهرستان بابل متصل می‌شود. از این رو علاقمندان به محصولات کشاورزی و لبنی نیز می‌توانند از این منطقه این محصولات را فراهم کنند.

مسیر دسترسی

برای دسترسی به این روستا باید در ابتدا به شهر بابل سفر کرد. سپس از میدان هلال احمر به سمت پل محمدحسن خان رفته و در ادامه مسیر بعد از رسیدن به سه راهی “حمزه کلا شش پل” و گردش به سمت چپ، مسیر را مستقیم ادامه داد. پس از طی مسیر حدود ۱۴ کیلومتر به روستای کامی کلا خواهید رسید. روستای شیاده نیز در این مسیر قرار دارد.

منبع: https://visitmazandaran.ir/attractions/ecotourism/kamikala-lake/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi