نمایشگاه بین المللی قائمشهر: محل دائمی نمایشگاه های استان مازندران در قائمشهر

محل دائمی نمایشگاه های استان مازندران (نمایشگاه بین المللی) در قائمشهر:

نمایشگاه بین‌المللی استان مازندران به مساحت حدود ۱۴ هکتار در شهرستان قائمشهر وجزء زمین‌های موقوفه آقا رستم روزافزون یکی از قدیمی‌ترین موقوفات استان و کشور در حاشیه رودخانه تلار در محل تلاقی جاده‌های اصلی  هراز و فیروزکوه و در کنار راه‌آهن و با فاصله ۲۵ کیلومتری از فرودگاه و همچنین در ۱۵ کیلومتری مرکز استان در مرکز ثقل جمعیتی استان مازندران، واقع شده‌است.

زمین محل دائمی این نمایشگاه که متعلق به موقوفه آقا رستم روزافزون بوده‌است، بر اثر پیگیری‌های انجام شده به وسیلهٔ مسوولین محلی و استانی در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ با هدف احداث محل دائمی به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مازندران بدون اجازه اوقاف و متولی وقت اجاره داده شد؛ و در اواخر سال ۱۳۷۷ با حضور وزیر بازرگانی وقت عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این مرکز نمایشگاهی بین سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۹ به تصویب کارگروه توسعه صادرات استان رسید و نهایتاً تأیید سازمان توسعه صادرات استان را در سال ۱۳۸۴ به همراه داشت و در سال ۱۳۸۵ نیز به تصویب هیئت دولت درآمد. این محل از سالن‌های نمایشگاهی متعدد، سالن همایش با ظرفیت تقریبی ۹۰۰ نفر، فضای سبز ۳ هکتاری و سایر امکانات نمایشگاهی بهره‌مند است.

آدرس: قائمشهر، جنب پل تلار

                                                 ***

این مکان از نظر زمانی 22 دقیقه و از نظر مسافت 12.5 کیلومتر با دامون باغ فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi