کتابشناسی و کتاب: «سفر و گردشگری کم‌شتاب» (Slow Travel and Tourism)

   مؤلفان: جانت دیکنسن، لس لامزدن
ناشر: مهکامه

مترجمان: مهرناز شفیعیان، حمیدرضا پوربرات ابوزیدآبادی

ویراستار: ساراسادات مکیان

تعداد صفحات: 352

زبان: فارسی

سال چاپ: 1395
نوبت چاپ: اول

معرفی ترجمه فارسی کتاب:

کتاب حاضر، حاوی نکات جالب و جدیدی است که در کشور ایران تا حدود زیادی مغفول مانده و توجه به این موضوع می‌تواند برای آینده گردشگری کشور سودمند واقع شود. مؤلف بر آن است تا موارد مندرج در مطالعات موردی نیز بتواند الگوی مناسب و ذهنیت اولیه را در ذهن علاقه‌مندان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و برنامه‌ریزان گردشگری کشور ایجاد کند و عزمی جدی و ملی در ترکیب دانش گردشگری، نحوه استفاده از زیرساخت‌ها با دغدغه حفاظت از محیط‌زیست به‌منظور حفظ جاذبه‌ها و پاسداشت منابع ارزشمند طبیعی و فرهنگی کشور ایران شکل بگیرد.
 
                                                                             ***

ناشر نسخه اصلی: راتلج

سال انتشار: 2010

تعداد صفحات: 241

زبان: انگلیسی

مجموعه: «محیط زیست و توسعه گردشگری»

ترجمه فارسی معرفی متن انگلیسی کتاب:

به طور گسترده ای تشخیص داده شده است که سفر و گردشگریمی تواند تأثیر زیست محیطی بالایی داشته باشد و سهم عمده ای در تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

بنابراین بسیار حیاتی است که راه هایی برایکاهش این تاثیرات ایجاد و اجرا شود. «سفر آهسته» چنین مفهومی را ارائه می‌کند و از ایده‌هایی از جنبش «غذای آهسته» با توجه به محل، بوم‌شناسی و کیفیت زندگی استفاده می‌کند.
هدف این کتاب تعریف سفر آهسته و بحث در مورد چگونگی نفوذ برخی ارزش‌های برجسته به اشکال جدید توسعه پایدار است.

همچنین هدف آن ارائه بینشی در مورد تجربه سفر است.
اینها در چندین فصل مورد بررسی قرار می گیرند که دانش جدیدی را در مورد گردشگری حمل و نقل پایدار از سراسر جهان به ارمغان می آورد.
برای انجام این کار، کتاب مفهوم سفر آهسته را بررسی می‌کند و اجزای اصلی آن را مشخص می‌کند و آن را با چارچوب‌ های مرتبط مانند گردشگری کم کربن و توسعه گردشگری پایدار مقایسه می‌کند.
نویسندگان سفر آهسته را به عنوان سفر تعطیلات توضیح می دهند که در آن حمل و نقل هوایی و ماشینی به نفع اشکال زیست محیطی بی خطرتر حمل و نقل زمینی رد می شود، که معمولاً بسیار بیشتر طول می کشد و به عنوان بخشی از تجربه تعطیلات گنجانده می شود.

این کتاب به طور انتقادی روندهای کلیدی در حمل و نقل گردشگری و بحث های اخیر تغییرات آب و هوایی را بررسی می کند و مسائل اصلی پیش روی برنامه ریزان گردشگری را بیان می کند. این پتانسیل برای الگوهای مصرف جدید و همچنین مدل‌های تجاری فعلی که تحرک بیش از حد را تسهیل می‌کنند، بررسی می‌کند.

این یک انتقاد جدید از محرک‌های بالادستی گردشگری ناپایدار است. در نهایت، نویسندگان رویکرد خود را از طریق یک سری مطالعات موردی از سراسر جهان، شامل سفر با قطار، اتوبوس، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نشان می‌دهند.
نمونه هایی از اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا آورده شدهاست. موارد شامل قطار یورواستار (به عنوان جایگزینی برای سفر هوایی)، پیاده‌روی در مسیر آپالاچی (ایالات متحده)، شبکه یورو-ولو از مسیرهای دوچرخه‌سواری طولانی‌مدت، تورهای قایق رانی در رودخانه گودنا در دانمارک، کایاک سواری دریایی در بریتیش کلمبیا ( کانادا) و اتوبوس از اروپا به استرالیا.

                                                                          ***

آدرس دانلود متن کامل نسخه انگلیسی کتاب:

http://library.lol/main/5CA9356E2FD3A4923A45A0611E647699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi