کتاب: «گردشگری داوطلبانه: سیاست سبک زندگی توسعه بین‌المللی» (Volunteer Tourism: The lifestyle politics of international development)

نویسندگان: جیم بوچر، پیتر اسمیت

ناشر: انتشارات راتلج

سال انتشار: 2015

تعداد صفحات: 163

مجموعه: جغرافیای معاصر اوقات فراغت، گردشگری و تحرک

زبان: انگلیسی

معرفی کتاب: همین یک نسل پیش، این تصور که تعطیلات باید دارای اهمیت اخلاقی و سیاسی باشد، عجیب به نظر می رسید. امروزه بخشی از چشم انداز سیاسی سبک زندگی است.

گردشگری داوطلبانه نشان‌دهنده رشد استراتژی‌های سبک زندگی است که برای نشان دادن مراقبت و مسئولیت در قبال دیگران کمتر خوش شانس هستند، استراتژی‌هایی که نزدیک به توسعه هویت اخلاقی و احساس مسئولیت جهانی فرد هستند.

گردشگری داوطلبانه شامل یک ماموریت شخصی برای پرداختن به مسئله سیاسی توسعه است. از فضایل خصوصی مراقبت و مسئولیت استناد می‌کند و روایت‌های سیاسی فراتر از این را رد می‌کند.

منتقدان استدلال می‌کنند که این امر داوطلبان را به عنوان حاملان ناخواسته مفروضات نئولیبرالی یا پسااستعماری آسیب‌رسان می‌کند، در حالی که طرفداران آن را ارائه راه‌های خلاقانه و عملی برای ساختن یک سیاست اخلاقی جدید می‌دانند.

در مقابل، این جلد گردشگری داوطلبانه را به عنوان نشانه ای از عقب نشینی از سیاست عمومی به قلمرو تجربه خصوصی، و به عنوان بیانی از عاملیت سیاسی و اخلاقی کاهش یافته تحلیل می کند.

این کتاب تامل برانگیز برگرفته از نظریه‌های توسعه، سیاسی و جامعه‌شناسی است و مطالعه‌ای ضروری برای دانشجویان، محققان و دانشگاهیان علاقه‌مند به پدیده گردشگری داوطلبانه و سیاست سبک زندگی است.

آدرس دانلود متن کامل کتاب:

http://library.lol/main/A646748000B55538D799828D80A64C5E

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi