کتاب: «گردشگری داوطلبانه: چارچوب‌های نظری و کاربردهای عملی» (Volunteer Tourism: Theoretical Frameworks and Practical Applications)

ویراستار: آنجلا ام. بنسون

انتشارات: راتلج

سال نشر: 2011

مجموعه:جغرافیای معاصر اوقات فراغت، گردشگری و تحرک

زبان: انگلیسی

معرفی کتاب: گردشگری داوطلبانه یکی از زمینه های رشد عمده در گردشگری معاصر است که در آن گردشگران به دلایل مختلف به دنبال تجربیات و فعالیت های حسن نیت جایگزین هستند. برای برآورده کردن این تقاضا، برنامه‌های داوطلبانه ارائه شده در طیف وسیعی از مقاصد که توسط سازمان‌های خیریه و اپراتورهای تور برگزار می‌شود، افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در آینده به رشد خود ادامه دهد.

گردشگری داوطلبانه تحلیلی عمیق از مسائل پیچیده مرتبط با گردشگری داوطلبانه سنتی و معاصر ارائه می دهد. با بازتاب رشد این پدیده، این کتاب مجموعه منسجمی از فصول نوشته شده از طیف وسیعی از محققان و محققان متخصص بین المللی را ارائه می دهد. مشارکت‌های نظری غنی، عملی کاربردی و مبتنی بر تجربی مبتنی بر تحقیقات فعلی و متنوع در این منطقه است.

این جلد پیشگامانه به بررسی موضوعاتی می‌پردازد که قبلاً در ادبیات گردشگری به آنها پرداخته نشده است، مانند تأثیر بر جوامع میزبان، معرفی حوزه‌ها و ایده‌های جدید به این حوزه. طیف متنوعی از موضوعات شناسایی و پرداخته شده است، از جمله گردشگری داوطلبانه و پایداری، به طور منحصر به فرد، بررسی ذینفعان گردشگری داوطلب (خود داوطلبان، تبادل میزبان به مهمان، و سازمان ها) و مدیریت داوطلبان.

این موضوعات در طیف وسیعی از مطالعات موردی بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرند و طیف وسیعی از مسائل مرتبط با گردشگری داوطلبانه را نشان می‌دهند. این جلد افزودنی به موقع است که رویکردی نوآورانه به منطقه ارائه می دهد. گردشگری داوطلبانه هم برای دانشجویان و محققین علاقه مند به گردشگری، اوقات فراغت و توسعه، و همچنین غیرآکادمیک ها، شاغلین، و مقامات دولتی سازمان های غیردولتی در تمام سطوح مورد علاقه خواهد بود.

                                                                     ***

آدرس دانلود متن کامل کتاب:

http://library.lol/main/6A777481BAC88D8A58D91BF652DDD7C4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi