فاصله تهران تا مجتمع گردشگری دامون‌باغ چقدر است و از چه طریقی می‌‌توان به دامون‌باغ سفر کرد؟

اگر قصد یک خاطره سازی زیبا برای تعطیلات و یا آخر هفته ی خود هستید یکی از اولین پیشنهاداتی که به ذهن می آید سفر به شمال کشور می باشد. خصوصا برای تهرانی ها که در بازه‌ی دو یا سه روزه به راحتی به شمال کشور سفر می‌کنند.حال اگر سفر شمال خود را از تهران به مقصد مجتمع گردشگری دامون باغ در روستای زیبای رنگریز کلا واقع در جاده نظامی شهرستان قائمشهر در نظر بگیرید به زیبایی های این سفر افزوده می‌شود که با تماشای منظره‌ها و جاده های زیبا و سرسبز می‌توان سفری به یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کرد.

هم اکنون به برسی فاصله تهران تا دامون باغ از نظر مسافت و زمان می‌پردازیم:

برای اینکه از تهران سفر خود را به مقصد دامون باغ آغاز کنیم باید ابتدا از بین دو مسیری که پیش رو دارید برای رسیدن به شهرستان قائم شهر و در نهایت مجتمع گردشگری دامون باغ در روستای رنگریز کلا، یک مسیر را انتخاب کنیم. میتوانیم از جاده‌ی زیبا فیروزکوه و جنگل های سرسبز سوادکوه عبور کنیم و از منظره های خاص این جاده لذت ببریم و مسافتی تقریبا 255 کیلومتر طی کرده و با حدود 4 ساعت به مجتمع گردشگری دامون باغ واقع در روستای زیبای رنگریز کلا شهرستان قائمشهر برسیم.

اما برای رسیدن به دامون باغ مسیردیگری که میتوان طی کرد جاده ی زیبای هراز و آبعلی میباشد که در نهایت با عبور از منظره های زیبای آمل و بابل به شهرستان قائم شهر رسیده و به طرف دامون باغ روانه می‌شویم. در این مسیر حدود 260 کیلومتر را سپری کرده و طی حدود 4 ساعت از این سفر زیبا به دامون باغ می‌رسیم.

البته مسیر سومی هم که از جاده چالوس  عبور می‌کند وجود دارد که از مسیر های ذکر شده طولانی تر است. برای عبور از این مسیر حدود 295 کیلومتر را باید طی کرد و به اندازه ی تقریبا 5 ساعت زمان میبرد تا میزبان شما در مجتمع گردشگری دامون باغ باشیم.

از چه طریقی می‌توان به دامون باغ سفر کرد؟

در صورتی که میخواهید خودتان را با رانندگی در جاده خسته نکنید مسیر تهران تا دامون باغ را می‌توان علاوه بر ماشین شخصی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس که از طریق آن از همه ی مسیر های گفته شده میتوان سفر کرد و همچنین استفاده از قطار که از جاذبه های خاص خود می‌توان به عبور از دل طبیعت و جنگل های بی نظیر سوادکوه و همچنین عبور از تونل های پی در پی که در دل همین جنگل می باشد و مسیری که این قطار از پل زیبای ورسک  و سه خط طلا عبور می‌کند می‌توان اشاره کرد که این مسیر را به یک سفر کم نظیر تبدیل می‌کند.

البته مقصد شما از طریق سفر با قطار و اتوبوس تا شهرستان قائم شهر می‌باشد پس از رسیدن به این شهرستان با تاکسی های موجود و یا تاکسی های اینترنتی در مدت زمان کوتاهی به روستای رنگریز کلا و مجتمع گردشگری دامون باغ خواهید رسید.

کاری از:

تحریریه پایگاه اطلاع‌رسانی دامون‌باغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi