کتابشناسی و کتاب: «گردشگری فرهنگی» (Cultural Tourism)

نویسندگان: هیلاری دوکراس، باب مکرچر

مترجم: محمود عبدالله‌زاده

ویراستار: مهناز خسروی

ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی

سال اتشار چاپ اول: 1399

تعداد صفحات: 370 صفحه

توضیح کتاب:

گردشگری فرهنگی (یا گردشگری فرهنگ)، نوعی از گردشگری است که در رابطه با فرهنگ یک کشور یا منطقه است. توریسم فرهنگی به ‌طور خاص بر شیوه زندگی مردم در این مناطق جغرافیایی و تاریخچه آن، هنر، معماری، ادیان و دیگر عناصری که به آن‌ها کمک کرده تا شیوه زندگی خود را دنبال کنند، تمرکز دارد. گردشگری فرهنگی شامل گردشگری در مناطق شهری به‌خصوص شهرهای تاریخی و بزرگ و امکانات فرهنگی این شهرها مانند موزه‌ها وتئاترهای آن‌هاست. در این کتاب اصول و مبانی گردشگری فرهنگی، اصول و روش مدیریت میراث فرهنگی، و بازار گردشگری فرهنگی بررسی می‌شود.
 
آدرس فایل فهرست کتاب:
https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/00/1400a08306.pdf

                                               ***

مشخصات نسخه اصلی انگلیسی کتاب:

ناشر: راتلج

سال انتشار: 2015

ویراست: دوم

تعداد صفحات: 290

معرفی کتاب:

گردشگری فرهنگی تنها کتابی است که شکاف بین گردشگری فرهنگی و مدیریت فرهنگی و میراث را پر می کند. نسخه اول نشان داد که چگونه اهداف میراث و گردشگری را می توان در یک چارچوب مدیریتی و بازاریابی برای تولید گردشگری فرهنگی پایدار ادغام کرد. نسخه فعلی این موضوع را بیشتر می کند تا بحث گردشگری فرهنگی را در تئوری و عمل مدیریت فرهنگی و میراث (CM و CHM) قرار دهد، با این درک که برای رونق گردشگری، باید یک رویکرد متعادل به پایگاه منابعی که استفاده می کند حفظ شود. . یک “رویکرد چتر” به گردشگری فرهنگی، ویژگی منحصر به فرد کتاب را نشان می دهد و راه حل هایی را برای دستیابی به یک نتیجه بهینه برای همه بخش ها پیشنهاد می کند. با انعکاس بسیاری از تحولات مهم در این زمینه، این نسخه جدید به روش های زیر به طور کامل بازبینی و به روز شده است:

• بخش های جدید در مورد میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و سایت های میراث جهانی.

• مطالب گسترده در مورد توسعه محصول گردشگری فرهنگی، بازار گردشگری فرهنگی و رفتار مصرف کننده، برنامه ریزی و ارائه تجربیات استثنایی

• مطالعات موردی جدید برگرفته از جاذبه های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه مانند آسیای جنوب شرقی، چین، آفریقای جنوبی و اقیانوس آرام و همچنین از کشورهای توسعه یافته، به ویژه ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، سنگاپور، استرالیا و کانادا. این کتاب که توسط متخصصان گردشگری و مدیریت میراث فرهنگی نوشته شده است، متخصصان و دانشجویان را قادر می سازد تا درک بهتری از نقش خود و یکدیگر در دستیابی به گردشگری فرهنگی پایدار داشته باشند. این طرحی برای تولید محصولات گردشگری فرهنگی با کیفیت بالا و بلندمدت فراهم می کند.

آدرس دانلود متن کامل نسخه انگلیسی کتاب:

http://library.lol/main/6365D896E1AB4988419170457D005D7D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi