بقعه امامزاده گزو معروف به گزو سه تن برار (سه تن بزرگوار گزو) در سوادکوه استان مازندران

بقعه امامزاده گزو معروف به گزو سه تن برار (سه تن بزرگوار گزو) در سوادکوه مازندران:

معمولا در هر روستای مازندران بقعه و بارگاه یک امام زاده وجود دارد. اما اینجا بکلی متفاوت است. اینجابقعه و بارگاه ۳ امامزاده غریب و بی نشان در قلب جنگلی که بیشتر به بهشت شبیه است، وجود دارد. بقعه و بارگاهی ساده که برمزار سه امام زاده ایجاد شده است و سالیان متمادی زیارتگاه و  محل تفرج مردم منطقه لفور و اطراف آن بوده است و  از سال ۱۳۵۵ و پس از آن، به دلیل اینکه جاده و مسیر دسترسی به منطقه لفور اندکی بهبود یافته و سفر با خودرو و موتورسیکلت، به این منطقه امکان پذیر شده است. مردمان زیادی از گوشه و کنار ایران برای دیدن این منطقه بکر و زیبا و همچنین بقعه امامزاده گزو و آبشار آن، به این منظقه سفر می کنند.

تردیدی در این نیست که هم اکنون بقعه امامزاده گزو يكي از اماكن زيارتي و سياحتي ایران محسوب می شود و همه روزه مردم زیادی از استان مازندران و سایر نقاط کشور به انگيزه زيارت سه برادر (سه تن برار / سه تن بزرگوارو نیز مشاهده جنگل هاي بکر و زيبای اطراف آن و همچنین استفاده از طبیعت زیبای منطقه سد لفور و رودخانه ها و آبشارهای زیبای اطراف امامزاده به این منطقه سفر می کنند.

                                                 ***

از روستای جمشید آباد (وچاد) زیراب راهی به سمت امام زاده گزو وجو دارد.

مسیر رسیدن به امامزاده گزو از طریق روستای جمشیدآباد زیراب:

از جاده فیروزکوه به سمت پل سفید می رویم. بعد از پل سفید و زیر آب در سمت چپ جاده یک خروجی با یک تابلوی کوچک وجود دارد که روی آن نوشته شده “جمشید آباد”.  که پیاده روی از این مسیر  تا امام زاده حدود ٣-۴ ساعت طول می کشد.

1 نظر

  1. حبیب اله احسانی

    سلام
    این امام زاده چرا به این نام مشهور است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi